Jau devintąjį kartą Kvebeke (Kanada) vyksta tarptautinė tekstilės meno bienalė Lin de Portneuf (BILP) - kurios šių metų tema „Staigus Pokytis“, arba „Atsinaujinimas“. Bienalės parodos atsidarė šių metų birželio viduryje ir vyks iki š.m. spalio mėnesio pradžios. Šių, kas du metus vykstančių, renginių akcentas yra linas ir visi kūriniai turi būti vienaip ar kitaip susiję su šia tekstilės medžiaga. Šių metų bienalėje dalyvauja 20 menininkų iš viso pasaulio, tarp kurių ir viena lietuvė, menininkė Greta Kardi-Kardišiūtė.
Šios bienalės menininkus organizatoriai atsirenka lėtai, prašymai dalyvauti renginyje pateikiami prieš metus, jei menininkas patenka į kviečiamųjų ratą, tada prasideda idėjų įgyvendinimas. Patekti į šį renginį, kuriame menininkas aprūpinamas viskuo - nuo medžiagų iki honoraro - gana sudėtinga. Kaip minėjo Greta, jai padėjo tai, kad šio renginio organizatoriai buvo įsiminę ją dar 2018 metais Portugalijos mieste Guimarais, kai meninikė dalyvavo tekstilės meno bienalėje Contextile‘18 ir sukūrė žemės meno instaliaciją iš medinių pagaliukų „Išmegstas“.
Kai prieš metus (2020) BILP'2021 bienalės kuratoriai Adrienne Landry, Dominique Roy ir Donaldas Vezina (šių renginių kuratoriai nuo 2016 m.) rinkosi temą, net nenumanė, kad ateinančiais mėnesiais pasaulinė pandemija apvers pasaulį aukštyn kojomis. Tad ši bienalės tema „Staigus Pokytis“, arba „Atsinaujinimas“ labai tinka naujajai realybei. Daugiau nei metus Kvebeke ir užsienyje vyravusi pandeminė realybė paveikė kai kurių iš 20 dalyvaujančių menininkų požiūrį. Todėl kai kurie darbai atspindi esamą situaciją, nagrinėjant tokias temas kaip solidarumas, palengvėjimas, kylantis pamačius džiaugsmą išreiškiantį kūrinį, lengvumas (Joseph Bayus, JAV), mylimo žmogaus netektis (Montserrat Duran Muntadas, Kanada).
Keletas kūrėjų siejo staigų atsinaujinimą su technologijomis. Kai kurie pamatė svarbius pokyčius, atsiradusius dėl tekstilės audimo industrializacijos (Heidi McKenzie, Kanada) arba mikroskopo atsiradimo moksle (Chantale Bouchard, Kanada), kiti kalbėjo apie interneto plėtrą arba apie virtualiojo pasaulio sukūrimą. Galiausiai keli menininkai tyrinėjo liną kaip medžiagą, manipuliuodami juo, traiškydami, rodydami jį naujoje šviesoje (Davidas Merritas, Kanada).
Staigūs ar išprovokuoti pokyčiai ir atsinaujinimai gali būti varomoji jėga įvairiose srityse: asmeninėse, socialinėse, politinėse ar ekologinėse. Kūrybiniuose procesuose neišvengiamas atsinaujinimas kartais įtakoja naujų išraiškos priemonių atradimus. Menininkai ir 2021 m. BILP organizatoriai prisitaikė prie neišvengiamų „pandeminės realybės“ pokyčių ir pristatė parodas, kuriose gausu potyrių, tiek emocinių, tiek vizualių ir naujų įdomių išraiškos priemonių, suteikiančių atgimimo vilties. BILP taip pat pristato ir menininkus - naujokus, lydinčioje parodoje „Le fleuve en partage“, kurioje dalyvauja aštuoniolika meno studentų iš įvairių Kanados kolegijų ir universitetų.
Greta Kardi-Kardišiūtė šioje bienalėje dalyvauja su menine instaliacija „Laikas pajusti linų laukus“ (2021). Šioje instaliacijoje harmoningai derinami vaizdo įrašai iš linų laukų ir medinės lazdelės. Menininkė kviečia žiūrovus fiziškai įeiti į kūrinį, kad žiūrovas galėtų pabūti, pamedituoti, išgyventi, lyg pasivaikščioti akimis linų laukuose, kuris yra ir svajonė, ir tikrovė. Menininkė paprastai savo instaliacijų idėjų įgyvendinime darbuojasi pati, išjausdama kiekvieną detalę, bet šį kartą, dėl pandemijos, teko viską iki detalių per video skambučius ir bendravimą elektroniniais laiškais paaiškinti šios bieanalės savanoriams, kurie ir išpildė instaliacijos idėją. Tai yra pirmas Greta Kardi-Kardišiūtės kūrinys atliktas savanorių už Atlanto.
Šios bienalės Gretos Kardi-Kardišiūtės kūrinys pristatomas kaip kvietimas sustoti ir įvertinti mus supančios gamtos grožį, saugoti jį, greitai prisitaikyti, nes šių dienų pasaulis išgyvena klimato kaitos keliamus iššūkius, ir ši tema yra viena pagrindinių diskusijų temų tarp įvairių sričių specialistų.
Greta Kardi-Kardišiūtė yra šiuolaikinio meno kūrėja, vizualiųjų menų magistrė (tekstilės profilis), grafikos dizainerė. Jos meninių ieškojimų lauke telpa įvairių meno sričių jungimas ir transformacijos, pvz. tekstilės idėjos perkėlimas į žemės meną ar kiti eksperimentai su gatvės menu, video menu, keramika ir kt. Pagrindinė kūrėjos meninė medžiaga yra medinės lazdelės. Lietuvoje yra surengusi personalines parodas „Tekstilė žemės mene“ ir „Erdvės šnabždesiai“, dalyvavo grupinėse parodose ir bienalėse Lietuvoje, Portugalijoje, Ispanijoje, Italijoje, Vokietijoje, o šiuo atveju pirmą kartą dalyvauja parodoje už Atlanto – Kanadoje.