Nuo birželio 10 d. galerijoje „Meno parkas“ (Rotušės a. 27, Kaunas) be atidaromojo renginio, pradės veikti dr. prof. Rimanto Plungės fotografijų ir videografijos paroda REVERSE 21. Parodą galima bus aplankyti iki liepos 11 dienos. Kviečiame!
Parodoje REVERSE 21 eksponuojama dr. prof. R. Plungės kūryba pasižymi neįprastais vizualiniai sprendimais, kuriuos padiktuoja patys autoriaus analizuojami objektai ir aplinkos refleksijos. Parodos pavadinimas atskleidžia kaip autorius žvelgia į aplinką – ji atspindima ne teisingai, ar klaidingai, o tarsi apverstai. Tai leidžia į pasaulį pažvelgti netikėtai ir išryškinti reversuose paslėptą esmę.
Analoginės, skaitmeninės fotografijos, video technologijos dr. R. Plungei yra tokios pat svarbios kaip ir vaizdai fiksuojami jomis. Aplinka autoriui yra inspiracijos šaltinis, tuo pat metu pripažįstant, kad aplinkinį pasaulį galima pažinti, suprasti ir interpretuoti tik pažvelgus į save. Būtent mes patys, savasis „aš“ esame ne tik savęs įsisamoninimo, tobulinimo, valdymo potencialas, bet ir aplinkos sampratos, transformacijos ir interpretacijos galia. Menas yra viena iš pasaulio įvaldymo strategijų, veikiau kokybinė, o ne kiekybinė. Toks autoriaus požiūris formuoja ne paviršutinišką „paveikslėlio“ sukūrimą, bet metodišką vaizdo priemonių naudojimą patyrimams ir idėjoms perteikti. Tokiu būdu kuriami vaizdai nėra nei patogūs, nei lengvabūdiški, nei paviršutiniškai gražūs – tai tuo pat metu gali ir įtraukti, ir atstumti, tačiau autorius siekia, kad menas nepaliktų žiūrovo abejingo.
Fotoinstaliacijos UPĖ (joje eksponuojamos pastarųjų metų fotografijos) pasirinkta fotografijų technologinė prieiga – karpomi, raižomi, plėšomi negatyvai intriguoja daugiasluoksniškumu, kuria vizualinę įtampą tarp netikėtai šalia įsiterpiančių vaizdų. Analoginiai vaizdai iš fotojuostelių persikelia į skaitmeninę erdvę ir nugula popieriaus lakštuose. Akivaizdu, kad autoriui svarbu paliesti, įdrėksti, įkirpti ar iškirsti juostos paviršių, bet jis nesipriešina ir neišvengiamam skaitmenizavimo progresui. Toks sensatyvus interpretavimas į vieną visumą sulieja technologizuotą patyrimą, aplinkos fiksavimą, laiką, erdvę, tampančią vieta, ir asmeninį patyrimą.
Parodos video instaliacija kalba apie dr. R. Plungės apie norą suprasti, kurios akimirkos yra svarbios, kurias galima identifikuoti kaip „lemiamas“ akimirkas. Dažniausiai svarbiausios gyvenimo akimirkos nėra iškilmingos, įsimintinos, tačiau būna paprastos, dažnai jų latentinis poveikis pagrindžia gyvenimo įvykius – formuoja mūsų požiūrius, diktuoja jausmus ir lieka atmintyje. Atmintis suteikia asmenybės tęstinumą, o vaizdas sukuria atspindžius – dažnai neryškius, nepastebimus, bet ne mažiau svarbius. Vaizdiniai, formos, refleksijos, skirtingai nei tekstai, yra simboliniai, o ne didaktiniai. Jie neparodo, bet atskleidžia, nepasako, o apsigyvena mūsų vaizduotėje. Tokiu būdu žiūrovas tampa kūrinio dalimi, nes jam kūrinys aktualizuoja potyrius, kurie nenurodo, o labiau pažadina žiūrovo atmintį. Autorius fiksuoja, rūšiuoja, lygina ir pateikia žiūrovui akimirkas kadrų sekose. Jos (akimirkos) yra svarbios autoriui, todėl vaizdo slinktys žiūrovui gali būti sunkiai skaitomos, kartais paslaptingos, kartais atrodo provokuojančios, tačiau dažniausiai jaukios ir atviros žiūrovui. Autoriaus videoinstaliacija yra „paveiksliška“. Ji tarsi paveikslas visada laukia žiūrovo, ji – ne filmas kurį reikia žiūrėti nuo pradžių, o kūrinys kuris neturi nei pradžios, nei pabaigos. Tarsi begalinė laiko kilpa...
Vienintelė gija, jungianti pagrindinius parodos kūrinių motyvus, yra pats kūrinio autorius. Būtent jo individuali patirtis sukuria autoriaus mitologinį lauką, kuris tampa ir žiūrovo savastimi, nes aktualizuoja, žadina ir jo patirtis.
Eksponuojama prof. dr. Rimanto Plungės paroda REVERSE 21 apibendrina paskutinių 15 metų autoriaus ieškojimus dirbant su fotografijos ir video medijomis.
Paroda yra galerijos „Meno parkas“ projekto „Akcentai. 2021“ dalis