2021m. kovo 13 / 20 dienomis,
Barchessa di Villa Giovannina
Via della Libertà 2, Villorba (Treviso)
Kristina Kurilionok. Psichės potėpiai. Tamsioji pusė
Parodos kuratorė Maria Rosaria Gallo
Dalyvaujant Maxo Plancko mokslo licėjaus studentams
Parodos atidarymas: Šeštadienį, kovo 13 dieną, 18 valandą Italijos laiku Facebook @PramanthaArteteca Maxo Plancko mokslo licėjus kartu su Pramantha Arte ir Villorbos miesto savivaldybe džiaugiasi pranešdamas apie lietuvių menininkės Kristinos Kurilionok personalinės parodos “Psichės potėpiai. Tamsioji pusė” atidarymą. Į parodą kviečiame Barchessa di Villa Giovannina di Villorba (Treviso), nuo kovo 13 dienos iki kovo 20 dienos, virtualiuoju būdu. Iškilmingas parodos atidarymas vyks online, kovo 13 dieną, 18 val. Italijos laiku Facebook@PramanthaArteteca.
Parodos kuratorė Maria Rosaria Gallo įtraukė į renginio organizavimą Maxo Plancko mokslo licėjaus vyresniųjų klasių moksleivius. Ši Pramantha Arte galerijos remiama ir globojama Villorbos miesto savivaldybės paroda, yra edukacinio projekto “Šiuolaikinė kultūra Villorbos mieste dalyvaujant Maxo Plancko mokslo licėjui”, skirto lavintis orientacinius įgūdžius ir stiprinti moksleivių kompetencijas. Projektas, kuris prasidėjo 2019 metais, pristato jau savo antrąją parodą ir – kaip teigia licėjaus Direktorė Emanuela Pol - “dabar labiau nei bet kada anksčiau, sustiprina aktyvaus pilietiškumo dvasią, yra jos tarsi įelektrintas. Įtraukiant į renginio organizavimą vyresniųjų licėjaus klasių moksleivius, sukuria jiems galimybę apmąstyti, išreikšti save ir elgtis didvyriškai reikšmingo kultūrinio įvykio kontekste, mokyklos teritorijoje ir už jos ribų, ypač sunkiu globaliu momentu, kurį visi šiandien išgyvename; tą akimirką, kai visi yra kviečiami - ypatingai mokyklos - susidoroti su pasauline krize ir laikantis apribojimų neatsisakyti atsakomybės už pilietinį gyvenimą, kurio stiprybė slypi būtent švietime, mokyme ir kultūroje”.
“Villorbos savivaldybės administracija - sako švietimo tarybos narys Francesco Soligo ir kultūros patarėja Eleonora Rosso - mielai atnaujina savo paramą šiai vykdomai iniciatyvai, suteikdama galimybę naudotis Barchessa di Villa Giovannina parodų erdvėmis, kuriose po ilgo uždarymo laikotarpio vyks graži ir įdomi šiuolaikinės tapybos paroda. Palaikome idėją vykdyti renginį virtualiuoju būdų, įtraukiant mūsų moksleivius ir taip suteikiant jiems galimybę sukurti pridėtinę vertę kultūros plėtrai, kurią miestas teikia nepaisant sunkios einamosios padėties”.
“Psichės potėpiai”, - teigia kuratorė, licėjaus istorijos ir filosofijos profesorė, Maria Rosaria Gallo - yra parodų ciklas, kuris per tapybą tiria asmens tapatybės formavimosi procesus, kurie susiję su taisyklėmis, norais, vidinėmis ir išorinėmis struktūromis, atsižvelgia į nuolatinius pokyčius, kuriuos kelia dabartiniai įvykiai, įpinant juos į studentų kursus, kurie liečia filosofinius, istorinius ir kultūrinius klausimus. Su Kristinos Kurilionok paroda į sceną įžengia būtent tamsioji pusė. Organizuojant parodą vyresniųjų klasių moksleiviai, dalyvauja visuose renginio organizavimo ir parodos valdymo etapuose ir susiduria su dvigubu iššūkiu: vykdyti parodą, panaudojant savo žinias ir intelektualinius įgūdžius; daryti tai virtualiuoju režimu naudojantis savo žiniomis ir techniniais įgūdžiais”.
“Lietuvos tapytoja Kristina Kurilionok - rašoma pristatyme - savo vaizdinius tyrinėjimus visuomet derina su psichologiniais stebėjimais, intensyviai studijuodama moters kūno formas bei spalvas - ypatingai dažnai, savo pačios - ir tampa tikslingu savo kūrinių subjektu. Mus pasiekiantis rezultatas - tai vizioneriška, simbolinė, raiški tapyba, kuri menininkės kūrybą talpina toje ilgoje Vakarų Vaizduojamojo meno istorijoje, kuri prasideda nuo XVI amžiaus ir besitęsia iki šių dienų bei yra apibūdinama kaip savianalizės tapybos kryptis. Šis gilus tikrovės matymas, kurio pamatus padėjo Leonardo Da Vinci, tęsė Bosch'as, Goya, Baconas, nuolatos siejamas su žmogiškosios tiesos ieškojimu. Parodoje “Psichės potėpiai. Tamsioji pusė” pamatysime menininkės pastarųjų penkių metų kūrinius, atrinktus minėtam tyrimui pristatyti, kuris kaip tik šiandien kalba apie vieną karščiausių aktualijų: apie socialinį ir psichologinį baimės poveikį individui”.
“Tikslas, kuriuo siekiama atskleisti tamsius sielos vingius, kurie glaudžiai persipina su žmogiškai natūraliais dvasios aspektais - skaitome vienoje iš parodą pristatančiu studentų apžvalgų - pasiekiamas sukuriant metaforines, tarpusavyje susijusias įvairiausiomis temomis situacijas, kurios nagrinėja specifinius mūsų suvokimo aspektus. Bejėgiai herojai, gyvenantys drobėse veikia stebėtojo akivaizdoje ir sukuria su juo ryšį, kuris atsiranda dalijantis vidiniu nerimu, paslėptu nuo bendruomenės žvilgsnių. Šis komunikacinis matmuo virsta psichologine patirtimi, vedančia į tos sielos giluminę dalį, nuo kurios esame linkę nukreipti mintis ir verčia jas analizuoti ir pripažinti kaip
savas”.
“Mano profesinis kelias - teigia menininkė Kristina Kurilionok - visuomet pasižymėjo psichologiniu ir ekspresyviu požiūriu į tapybos praktiką. Moters kūno ir jos laikysenos poslinkių nagrinėjimas, perteiktas figūratyvinėje tapyboje, veikė kaip mediumas po introspekcinį kelionės ir ego metamorfozės tyrinėjimo lauką; tarsi psichikos atspindys, balansuojantis tarp realybės, prisiminimų ir svajonių. Dabartinė mano viešnagė Pietų Italijoje, nuolatinis Viduržemio jūros kultūros atradimas, politinės diskusijos apie Vakarų pasaulėžiūros vertę, pasaulinės pandemijos sukeltos ekstremalios sveikatos situacijos ir po jos sekančios diskusijos apie meno būklę ir vaidmenį šiandien, kuris kaltinamas paklusnumu ekonomikai ir pramogoms, kuris, cituojant Alechandrą Chodorovskį “prarado savo senovinę pažintinę, išganingą ir išlaisvinančią reikšmę”. Visa tai privertė permąstyti savo kūrybos prasmę, taip pat ir jos socialinį kontekstą, ir atlikti naujus tyrinėjimus tam, kad savo akimis stebėčiau ir lyginčiau įvairius kultūrinius vyksmus tiesiogiai įtakojančius mano vaizduotę. Ši paroda leido man apžvelgti savo kūrybą per Karlo Gustavo Jungo teorijos prizmę. Remiantis jo knyga “Žmogus ir jo simboliai”, atradau, jog aprašomas veikale menininkas pasirodo kaip simbolių kūrėjas ir pasakotojas (panašią funkciją atlieka ir žmonių sapnai), kuriuos jis semia iš kolektyvinės pasąmonės ir per šį instrumentą reflektuoja savo laiko dvasią. Šie atradimai riboja narcisistinį - individualistinį išaukštinimą, kuris labai dažnai lydi menininko charakterio mitą ir primena mums prancūzų tapytojo Jeano Bazzane'o žodžius “niekas negali tapyti taip, kaip jis nori; vienintelis dalykas, kurį gali padaryti menininkas yra iš visų jėgų pabandyti siekti tokio paveikslo, kurį sugeba pavaizduoti jo amžius”.
Parodos atidarymas ir jos valdymas vyks online formatu kovo 13 - 20 dienomis, 2021 metų per Facebook@PramanthaArteteca. Išsami informacija ir prieiga prie online renginių bus paskelbta dalyvaujančių įstaigų kanaluose. Norėdami gauti informacijos ir užsiregistruoti dalyvavimui, susisiekite: neitrattidipsyche@pramantha.com.