Gustas Jagminas
Specialybė:
Tapyba
Gyvenamoji vieta:
Vilnius
Tinklapio adresas:
Studijos:
tapyba BA, VDA / 2003
tapyba MA, VDA / 2010
dailės edukacijos, VDA / 2011
LDS narys nuo 2015
Suteiktas meno kūrėjo statusas ĮV-436
LATGA narys nuo 2018
Paramos gavėjo kodas 78000719
STIPENDIJA
2020 Vilniaus miesto savivaldybės stipendija
***
Gusto Jagmino (g. 1979) kūryboje dominuoja abstrakcija. Kurdamas jis remiasi gamta, patirtimi, stebėjimu. Neieško pigaus komercinio rezultato. Moka analizuoti natūrą, ją dekonstruoti ir konstruoti. Menotyrininkai išskiria Gustą Jagminą kaip gerą koloristą. Tapydamas ji išgrynina formas ir priartėja prie pačios tapybos esmės. Tiek figūratyvinėse, tiek ir abstrakčiose G.Jagmino drobėse visuomet gali rasti peizažą – kaip pagrindinį ar šalutinį herojų. Nors menininko kūrinių pavadinimai skamba dekadentiškai ir užduoda romantizmo toną, bet kūriniai yra aktualūs šiuolaikiniame kontekste ir juose netrūksta ironijos.
Dr. menotyrininkas Viktoras Liutkus
Tapyba gali būti (o neretai tokia ir yra) vienas iš būdų autoriui susitapatinti su gamta, išnykimu, potvyniu, apokalipse, kančia, amžinybe, auka, kelione, poezija, heroizmu, baime ir kt. panašiomis būsenomis ar situacijomis. Tapyba tuomet imasi dalykų, kurie nebegali būti traktuojami kaip realybės konkretus vizualinis atkūrimas, o yra vienaip ar kitaip susiję su paties autoriaus vidinėmis jausenomis, jo meninės ir gyvenimiškos patirties dvasiniais pėdsakais. Tai – jau fantazijos, vizijos, nuojautos, vidinio regėjimo sritis, sapno ar vien tik idėjos tapybinė vizualizacija. Svarbiausia, kad joje būtinai atsiranda egzistencijos sluoksnis, neatsiejamas nuo paslapties, mįslės ar vizijos ir suteikiantis vaizdui „realybės, kokios dar nebuvo“, atradimo savybes.
Jei pirmuosiuose, po studijų baigimo tapytojo darbuose dar nusvėrė prisirišimas prie vietos ir laiko vaizdinių parametrų, tai vėliau nubudo poetiškasis, egzistencinis Jagminas, beje, gerai valdantis ir rašytojo plunksną. Pastarųjų metų darbai pirmiausia turbūt ir yra jo dvasinių vizijų ar jas pažadinusių idėjų tapybiniai apipavidalinimai. Kartais jie pasiunčia mums tikros žmogiškosios egzistencijos nuojautą: nutapytos figūrėlės nykiuose tuščiose erdvėse atrodo kaip ieškančios „prarasto laiko“ ir vietos, jos vos paženklintos, išrodo lyg pasiklydusios ūkuose sieliūkštės, be krypties ir pasmerktos klaidžiojimui. Nereikalingo, „išmesto“ žmogaus (jei pasinaudosime Albert Kamus) lemtis sukasi atsitiktinumų ir dėsningumų rate, pasaulyje nėra galutinės prasmės. Tai kas tada turi reikšmę ir prasmę? Mūsų pačių, t.y. ir dailininko sprendimai, galimybė pasirinkti. Egzistencinį dėmenį jo paveiksluose dar sustiprina ir paveikslų koloritas, suveltų potėpių kamuoliai ar nuslystančių per drobę faktūrų miražai. Jagmino tapybinė egzistencija pasufleruoja ir minėtą pasirinkimo galimybę: jis tapo žmogaus figūrėles „kosminiuose“ peizažuose su išlikimo ženklu, klaidžiojančios sieliūkštės meta šešėlius (vadinasi, yra vilties šviesa?), tarp „nakties“ horizontalių tamsių juostų paliekamas įspraustas šviesesnės spalvos plūduras. Teritorija, kur jo tapybinė vizija tarsi prisiriša prie gyvenimo inkaro ir todėl nenuveda link visaapimančios destrukcijos. Jei vienoje savo personalinių parodų anotacijų dailininkas rašė apie „pažeidžiamo, nesaugaus, emociškai nestabilaus individo sąmonę, kurioje dažnai nubunda katastrofų svaigulys“, tai , matyt, turėdamas atsargoje ir išsivadavimo nuo to galimybę.
Antraip – kaip tada sugrįžti į prarastą laiką?
***
girgžda senos supynės
vėliavos juodos plaikstosi
žmogus rinka visuomenė
ir aš čia egzistuoju
mėgstu ugnį viržynus
kaimyną prie durų
šunį
keletą braškių prie kelio
***
ASMENINĖS PARODOS
2013 Liepos 15–28. „Tapyba. Piešiniai“. VI Tapybos stovyklos „Švytėjimas ir dūmas“ Balninkuose metu.
Balninkų kultūros namai. Balninkai, Molėtų r.
2014 vasario 7–28. „Mano genties ženklai. Tapyba“. Lietuvos medicinos biblioteka. Vilnius
2014 spalio 17 – lapkričio 3.„Dykinėjimai. Tapyba, piešiniai“ . Galerija AIDAS. Vilnius
2016 rugpjūčio 3 – rugsėjo 23. „Peizažas su kaliošu. Tapyba“. Galerija MENO NIŠA. Vilnius
2017 spalio 10–24.Tvanas. Stań się! Galerija MENO NIŠA. Vilnius
2020 rugpjūčio 20 – rugsėjo 18. „Elektros gamykla“. Galerija MENO NIŠA. Vilnius
MENO MUGĖS
Art Vilnius 2017, galerija Meno Niša
Positions Berlin Art Fair 2017 (Vokietija), galerija Meno Niša
Art Fair YIA Paris (Young International Artists) 2017 (Prancūzija), galerija Meno Niša
Art Vilnius 2018, galerija Meno Niša
Positions Berlin Art Fair 2018 (Vokietija), galerija Meno Niša
Art Vilnius 2019, galerija Meno Niša
Positions Berlin Art Fair 2019 (Vokietija), galerija Meno Niša
Art Vilnius 2020, galerija Meno Niša
Art Market Budapest 2020, galerija Meno Niša
GRUPINĖS PARODOS
2003
„Kursiokų tapybos paroda“. Galerija AKADEMIJA. Vilnius.
2004
LDS tapybos paroda „Autoportretas“. Galerija ARKA. Vilnius.
2006
Paroda „Vilniaus tapyba: 2006“. Galerija ARKA. Vilnius.
2007
Plenero dalyvių paroda -„Mažosios Lietuvos beieškant“. ŠILUTĖS MUZIEJUS. Šilutė.
2007
Grupinė tapybos paroda „NATURA vs CULTURE“. Galerija ARKA. Vilnius.
2007
Paroda „Mokykla be stogo, jaunųjų menininkų simpoziumas- pleneras“. Skudutiškis.
2007
„Paskutinioji lietuvių dailės paroda“. ŠV. JONO GATVĖS GALERIJA. Vilnius.
2007
Plenero dalyvių paroda - „Trumpas vasaros laikas“. ŠV. JONO GATVĖS GALERIJA.
Vilnius.
2008
Skudutiškio simpoziumo darbų paroda. Muitinės mokymo centras. Vilnius.
2011
Apžvalginė tapybos paroda „Žvigsnis į save“. Galerija ARKA. Vilnius;
2011
VIII-oji Alytaus dailės ugdytojų kūrybos darbų paroda „O...“. ALYTAUS MIESTO
TEATRAS. Alytus.
2013
Tapybos paroda „Vaizdas gražus iš toli“ (Kunigunda Dineikaitė, Martinas Jankus, Linas
Julijonas Jankus, Justinas Vaitiekūnas, Rimvydas Markeliūnas, Gustas Jagminas).
ANTANO MONČIO NAMAI - MUZIEJUS. Palanga.
2013
Tapybos miniatiūrų paroda „Meilė ir mirtis“. Galerija R&A. Vilnius.
2013
Vilniaus tapytojų metinė – apžvalginė paroda „ Skrydis“. Galerija ARKA. Vilnius.
2013
„XXI –ojo amžiaus anatomija“. Galerija ARKA. Vilnius
2013
„Alytaus dailės mokyklos visų laikų mokytojų ir mokinių paroda, skirta mokyklos 35
metų jubiliejui“. ALYTAUS MIESTO TEATRAS. Alytus.
2014
Vilniaus tapytojų metinė – apžvalginė paroda „ Skrydis“. VDA TELŠIŲ GALERIJA.
Telšiai.
2014
Metinė apžvalginė Vilniaus tapytojų paroda „Laisvės spalvos“. Galerija ARKA. Vilnius
2014
„Antano Gudaičio 110-ųjų gimimo metinių konkurso dalyvių atrankinė paroda“.
PYLIMO GALERIJA. Vilnius
2014
„Nemuno spalvos. Гродна - Druskininkai – Alytus“. ALYTAUS MIESTO TEATRAS
2015
„(Ne)priklausomybė, tapybos miniatiūrų paroda“. Galerija R&A. Vilnius.
2015
Metinė Vilniaus tapytojų paroda „AR(T)CHYVAS“. Galerija ARKA. Vilnius
2015
„Existentia Visi/1. Tapybos paroda”. Lietuvos medicinos biblioteka. Vilnius
2015
„DADA 99” tarptautinė konferencija ir paroda, skirta DADA 99 metų sukakčiai. Alytaus kraštotyros muziejus. Alytus
2015
„Juodas triukšmas. (Ne)meno paroda“. Alytaus kraštotyros muziejus. Alytus
2015
„Natiurmortas. Šiuolaikinis kontekstas ir tradicija“. Galerija ARKA. Vilnius
2016
Tapybos miniatiūrų paroda „Tikrovė ir sapnas“. Galerija RA. Vilnius
2016
Vilniaus tapytojų paroda „100% TAPYBOS“. Galerija ARKA. Vilnius
2017
Tapybos miniatūrų paroda „Diena — Naktis”. Galerija RA. Vilnius
2017
ALYTIŠKIAI AKADEMIJOJE
Alytaus menininkų kūrybos, saugomos Vilniaus dailės akademijos muziejaus rinkiniuose, paroda. Alytaus kraštotyros muziejus.
2017
LAUKINIS KULTŪRINIS AUGALAS. LDS Vilniaus tapytojų paroda. Trakų Vokės dvaro rūmai. Vilnius
2017
„Nemuno spalvos. Гродна - Druskininkai – Alytus“. Alytaus kraštotyros muziejus. Alytus
2018
„LIETUVOS DAILĖS AKIRAČIAI”. 100 — mečio LDS kolekcija. Panevėžio miesto dailės galerija.
2018
Tapybos miniatūrų paroda „Gyvenimo grožis”. RA galerija. Vilnius
2018
Tapybos maršrutizatoriai 2017. Technikos ir energetikos muziejus. Vilnius
2018
Praėjusio laiko tuštuma. Vilniaus rotušė
2018
„Nemuno spalvos. Ugnis. Гродна - Druskininkai – Alytus“. Alytaus kraštotyros muziejus. Alytus
2018
LDS 100-mečio kolekcija. Taraso Ševčenkos nacionalinis muziejus. Kijevas
2019
4-oji šiuolaikinės dailės kvadrienalė „Q19: Memorabilia. Įrašyti į atmintį“ . Galerija MENO PARKAS. Kaunas.
2019
Tapybos miniatūrų paroda „Lėlė“. Galerija RA. Vilnius
2019
Faximilinis Dievas. Galerija ARKA. Vilnius
2019
Gupinė autoportreto paroda „Matomas-nematomas aš arba po 20 metų“. Trakų Vokės dvaro sodyba. Vilnius
2019
Baltas Vėjas. 2008-2019 menų stovyklų Balninkuose paroda. Kauno kolegijos Justino Vienožinskio menų akademijos galerija PELĖDŲ KALNAS. Kaunas
2019
Grupinė piešinių paroda „Back to the Future“. Galerija MENO NIŠA. Vilnius
2020
GISA Tapyba (Gustas Jagminas, Ina Budrytė, Sigita Maslauskaitė, Aistė Bugailiškytė). Ukmergės kultūros centras. Ukmergė
2020
GISA Tapyba (Gustas Jagminas, Ina Budrytė, Sigita Maslauskaitė, Aistė Bugailiškytė). Anykščių menų centras. Anykščiai
2020
„Salve, Vilnius“. Trakų Vokės dvaro sodyba. Vilnius
2020
„Miesto laikrodis“. Molėtų dailės galerija. Molėtai
2020 Grupinė tapybos paroda „Turbulencija“. Meno galerija Fojė. Trakai
SIMPOZIUMAI / PLENERAI
2006
Tapybos pleneras „MAŽOSIOS LIETUVOS BEIEŠKANT“. Šilutė;
2006
Piešinio mini pleneras „B&K ir kiti”. Butrimonys, Alytaus r.
2007
Tapybos pleneras/simpoziumas “SKUDUTIŠKIS”. Skudutiškis, Molėtų r.
2013
VI Tapybos stovykla Balninkuose „Švytėjimas ir dūmas“( 2013-07-15 / 28). Balninkų
stiklo muziejus. Balninkai, Molėtų r.
2014
Piešinio pleneras „Savam kaily. Sprogimas“ (2014 04 28 / 05 09). Organizuoja M-pjūvis.
Vilnius.
2014
VII Tapybos stovykla Balninkuose “Baltas vėjas” (2014 -07-15 / 28). Balninkų stiklo
muziejus. Balninkai, Molėtų r.
2015
Piešinio pleneras „Savam kaily. Sprogimas“ (2015 02 28 / 03 28). M-pjūvis. Vilnius.
VIII Tapybos stovykla Balninkuose “Aš matau tave” (2015 -07-03 / 12). Balninkų stiklo muziejus. Balninkai, Molėtų r.
2016
IX Tapybos stovykla Balninkuose „9 banga” (2016 -07-11 / 24). Balninkų stiklo muziejus. Balninkai, Molėtų r.
2017
X Tapybos stovykla Balninkuose „Veidrodis” (2017-07-10 / 22). Balninkų stiklo muziejus. Balninkai, Molėtų r.
2018
XI Tapybos stovykla Balninkuose „Sparnai” (2018-07-09 / 21). Balninkų stiklo muziejus. Balninkai, Molėtų r.
2019
XII Tapybos stovykla Balninkuose „Baltas vėjas” (2019-07-09 / 21). Balninkų stiklo muziejus. Balninkai, Molėtų r.
2020
VIII Tarptautinis tapybos pleneras „Pelėdų kalno paslaptys“ (2020-07-20 / 30). Kauno kolegijos Menų akademija. Kaunas
2020
XIV Tapybos stovykla Balninkuose „Baltas vėjas. Kaukė” (2020-10-17 / 24). Balninkų stiklo muziejus. Balninkai, Molėtų r.
PROJEKTAI / RENGINIAI / SAVANORYSTĖ
2016
Savanorystės projektas „Apie 12“, su priklausomų žmonių bendruomene „Aš esu“. Vilnius
2017
#Kartu Su Menu
2017
#Tapybos Maršrutizatoriai
2020
Aukcionas „Jaunimo linijai“ paremti
2020
#Menas be stogo
2020
Projektas ’Gallery that don’t exist’ / "Галерэі якіх няма". Virtuali personalinė paroda. Gardinas, Baltarusija.
Bio | En
Gustas Jagminas is a graduate from the Vilnius Academy of Arts with a degree in painting. Gustas is a skilful
colourist, preferring to paint in heightened hues, high contrast, making good use of structure and figurativity. He draws inspiration from nature, his own experiences and close observations. He does not seek cheap commercialism. He knows how to analyse, deconstruct and reconstruct nature. Critics prise Gustas’ oeuvre for purity and his masterly use of colour. In his works, Gustas delves into the nature of painting
itself, deconstructing natural landscapes into abstractions of colour, yet leaving them patently recognisable.
Although the titles of his paintings may sound somewhat decadent, with a hint of Romanticism, they
are highly relevant in subject matter and can be quite ironic. Gustas Jagminas’ works have been presented in
art fairs ArtVilnius’17, Positions Berlin 2017, YIA Paris
#11 (2017). Gustas Jagminas is a notable presence in Lithuanian art, organising solo exhibitions and taking part in group shows. He has been working with the Vilnius-based gallery Meno Niša since 2016 and has presented two solo exhibitions, “Landscape with a Galosh. Paintings” (2016) and “The Deluge. Stansię!”(2017).
Dr. Viktoras Liutkus, art critic:
Painting can be (and often is) one of the ways for the artist to identify himself with the nature, vanishing,
flood, apocalypse, agony, eternity, sacrifice, travelling, poetry, heroism, fear, and other similar conditions or
situations. Painting then assumes the task that can no longer be regarded as a concrete visual reconstruction of reality, but is in one way or another related to the inner feelings of the author himself, the spiritual traces of his artistic and life experience. It then transforms into a fantasy, a vision, a sensation, an area of inner vision, a pictorial visualisation of a dream or just an idea. The most important thing is that it necessarily creates a layer of existence that is inseparable from a secret, a riddle or a vision, and imparts the qualities of “reality that has never existed before”, of discovery, to the image.
Where his early works, created right after the graduation, featured strong attachment to the visual parameters of location and time, later paintings of Gustas Jagminas already reveal the poetic and existential
nature of the author who, by the way, is pretty good with writing. His recent works are probably the pictorial
depiction of his spiritual visions or of the ideas that awakened them. Sometimes they send us a sensation of
a genuinely human existence: the small figures painted in empty spaces seem to be in search of “lost time”
and place. Barely marked, they are like souls lost in the brume, with no direction, and doomed to wandering.
The fate of the unnecessary man, the “outsider” (if we rely upon Albert Camus) is rotating around randomness and regularity, and there is no ultimate meaning in the world. What then has a meaning and value? These are our own choices [and those of the artist) and the opportunity
to choose. The existential dimension in Gustas’ paintings is even more enhanced by the colours of the
paintings, tangles of brushstrokes, or textural mirages sliding over the canvas. The pictorial existence of
Gustas Jagminas is implicative of the mentioned opportunity to choose: he depicts human figures in “cosmic”
landscapes producing a sign of survival: the wandering souls cast shadows (which means the light of hope?); a lighter coloured buoy is left between the dark horizontal “night” streaks. This is a territory where his pictorial vision seems to attach to the anchor of life and hence does not head towards a total destruction. When writing that “the consciousness of a vulnerable, unsafe and emotionally unstable person frequently evokes the dizziness of disaster” in one of the annotations of his solo exhibitions, the painter probably had in stock the chance for liberation from it, too. Otherwise, how to return to lost time?
CV
GUSTAS JAGMINAS (b. 1979)
Lives and works in Vilnius, Lithuania
EDUCATION
2010 MA in Painting, Vilnius Academy of Arts
2003 BA in Painting, Vilnius Academy of Arts
Member of the Lithuanian Artists’
Association (LAA) since 2015
SOLO EXHIBITIONS
2014 Idlings. Paintings, Drawings. Gallery
Aidas, Vilnius, Lithuania
2016 Landscape with a Galosh. Paintings.
Gallery Meno Niša, Vilnius, Lithuania
2017 The Deluge. Stansię! Gallery Meno
Niša, Vilnius, Lithuania
ART FAIRS
Of Meno Niša display at:
Positions Berlin 2017 (Berlin, Germany)
YIA Paris #11 (Paris, France)
ArtVilnius’17 (Vilnius, Lithuania)
ArtVilnius’18 (Vilnius, Lithuania)
Positions Berlin 2018 (Berlin, Germany)
GROUP EXHIBITIONS
2004 LAA exhibition Self-portrait. Gallery
Arka, Vilnius
2006 Vilnius Painting: 2006. Gallery Arka,
Vilnius
2007 NATURA vs CULTURE. Gallery Arka,
Vilnius
2007 The Last Lithuanian Painting Exhibition.
St. John Street Gallery, Vilnius
2007 Plein air painters’ exhibition Short
Summertime. St. John Street Gallery,
Vilnius
2011 Overview exhibition Glance onto
Oneself. Gallery Arka, Vilnius
2013 Beautiful View from Afar. Antanas
Mončys House-Museum, Palanga
2013 Miniature exhibition Love and Death.
Gallery R&A, Vilnius
2013 Vilnius painters’ annual overview
exhibition Flight. Gallery Arka, Vilnius
2013 Anatomy of the 21st Century. Gallery
Arka, Vilnius
2014 Vilnius painters’ annual overview
exhibition Flight. VAA Telšiai Gallery,
Telšiai
2014 Vilnius painters’ annual overview
exhibition Colours of Freedom.
Gallery Arka, Vilnius
2015 (In)dependence, Miniature Painting.
Gallery R&A, Vilnius
2015 Vilnius painters’ annual overview
exhibition AR(T)CHIVE. Gallery Arka,
Vilnius
2015 Still Life. Contemporary Context and
Tradition. Gallery Arka, Vilnius
2016 Miniature exhibition Reality and
Dream. Gallery R&A, Vilnius
2016 100% OF PAINTING. Gallery Arka,
Vilnius
2017 Miniature exhibition Day–Night.
Gallery R&A, Vilnius
2017 Wild Domestic Plant. Exhibition of
LDS Vilnius members. Trakų Vokė
Manor House, Vilnius
2017 Colours of the River Nemunas.
Гродна–Druskininkai–Alytus. Alytus
Ethnography Museum, Alytus
tapyba BA, VDA / 2003
tapyba MA, VDA / 2010
dailės edukacijos, VDA / 2011
LDS narys nuo 2015
Suteiktas meno kūrėjo statusas ĮV-436
LATGA narys nuo 2018
Paramos gavėjo kodas 78000719
STIPENDIJA
2020 Vilniaus miesto savivaldybės stipendija
***
Gusto Jagmino (g. 1979) kūryboje dominuoja abstrakcija. Kurdamas jis remiasi gamta, patirtimi, stebėjimu. Neieško pigaus komercinio rezultato. Moka analizuoti natūrą, ją dekonstruoti ir konstruoti. Menotyrininkai išskiria Gustą Jagminą kaip gerą koloristą. Tapydamas ji išgrynina formas ir priartėja prie pačios tapybos esmės. Tiek figūratyvinėse, tiek ir abstrakčiose G.Jagmino drobėse visuomet gali rasti peizažą – kaip pagrindinį ar šalutinį herojų. Nors menininko kūrinių pavadinimai skamba dekadentiškai ir užduoda romantizmo toną, bet kūriniai yra aktualūs šiuolaikiniame kontekste ir juose netrūksta ironijos.
Dr. menotyrininkas Viktoras Liutkus
Tapyba gali būti (o neretai tokia ir yra) vienas iš būdų autoriui susitapatinti su gamta, išnykimu, potvyniu, apokalipse, kančia, amžinybe, auka, kelione, poezija, heroizmu, baime ir kt. panašiomis būsenomis ar situacijomis. Tapyba tuomet imasi dalykų, kurie nebegali būti traktuojami kaip realybės konkretus vizualinis atkūrimas, o yra vienaip ar kitaip susiję su paties autoriaus vidinėmis jausenomis, jo meninės ir gyvenimiškos patirties dvasiniais pėdsakais. Tai – jau fantazijos, vizijos, nuojautos, vidinio regėjimo sritis, sapno ar vien tik idėjos tapybinė vizualizacija. Svarbiausia, kad joje būtinai atsiranda egzistencijos sluoksnis, neatsiejamas nuo paslapties, mįslės ar vizijos ir suteikiantis vaizdui „realybės, kokios dar nebuvo“, atradimo savybes.
Jei pirmuosiuose, po studijų baigimo tapytojo darbuose dar nusvėrė prisirišimas prie vietos ir laiko vaizdinių parametrų, tai vėliau nubudo poetiškasis, egzistencinis Jagminas, beje, gerai valdantis ir rašytojo plunksną. Pastarųjų metų darbai pirmiausia turbūt ir yra jo dvasinių vizijų ar jas pažadinusių idėjų tapybiniai apipavidalinimai. Kartais jie pasiunčia mums tikros žmogiškosios egzistencijos nuojautą: nutapytos figūrėlės nykiuose tuščiose erdvėse atrodo kaip ieškančios „prarasto laiko“ ir vietos, jos vos paženklintos, išrodo lyg pasiklydusios ūkuose sieliūkštės, be krypties ir pasmerktos klaidžiojimui. Nereikalingo, „išmesto“ žmogaus (jei pasinaudosime Albert Kamus) lemtis sukasi atsitiktinumų ir dėsningumų rate, pasaulyje nėra galutinės prasmės. Tai kas tada turi reikšmę ir prasmę? Mūsų pačių, t.y. ir dailininko sprendimai, galimybė pasirinkti. Egzistencinį dėmenį jo paveiksluose dar sustiprina ir paveikslų koloritas, suveltų potėpių kamuoliai ar nuslystančių per drobę faktūrų miražai. Jagmino tapybinė egzistencija pasufleruoja ir minėtą pasirinkimo galimybę: jis tapo žmogaus figūrėles „kosminiuose“ peizažuose su išlikimo ženklu, klaidžiojančios sieliūkštės meta šešėlius (vadinasi, yra vilties šviesa?), tarp „nakties“ horizontalių tamsių juostų paliekamas įspraustas šviesesnės spalvos plūduras. Teritorija, kur jo tapybinė vizija tarsi prisiriša prie gyvenimo inkaro ir todėl nenuveda link visaapimančios destrukcijos. Jei vienoje savo personalinių parodų anotacijų dailininkas rašė apie „pažeidžiamo, nesaugaus, emociškai nestabilaus individo sąmonę, kurioje dažnai nubunda katastrofų svaigulys“, tai , matyt, turėdamas atsargoje ir išsivadavimo nuo to galimybę.
Antraip – kaip tada sugrįžti į prarastą laiką?
***
girgžda senos supynės
vėliavos juodos plaikstosi
žmogus rinka visuomenė
ir aš čia egzistuoju
mėgstu ugnį viržynus
kaimyną prie durų
šunį
keletą braškių prie kelio
***
ASMENINĖS PARODOS
2013 Liepos 15–28. „Tapyba. Piešiniai“. VI Tapybos stovyklos „Švytėjimas ir dūmas“ Balninkuose metu.
Balninkų kultūros namai. Balninkai, Molėtų r.
2014 vasario 7–28. „Mano genties ženklai. Tapyba“. Lietuvos medicinos biblioteka. Vilnius
2014 spalio 17 – lapkričio 3.„Dykinėjimai. Tapyba, piešiniai“ . Galerija AIDAS. Vilnius
2016 rugpjūčio 3 – rugsėjo 23. „Peizažas su kaliošu. Tapyba“. Galerija MENO NIŠA. Vilnius
2017 spalio 10–24.Tvanas. Stań się! Galerija MENO NIŠA. Vilnius
2020 rugpjūčio 20 – rugsėjo 18. „Elektros gamykla“. Galerija MENO NIŠA. Vilnius
MENO MUGĖS
Art Vilnius 2017, galerija Meno Niša
Positions Berlin Art Fair 2017 (Vokietija), galerija Meno Niša
Art Fair YIA Paris (Young International Artists) 2017 (Prancūzija), galerija Meno Niša
Art Vilnius 2018, galerija Meno Niša
Positions Berlin Art Fair 2018 (Vokietija), galerija Meno Niša
Art Vilnius 2019, galerija Meno Niša
Positions Berlin Art Fair 2019 (Vokietija), galerija Meno Niša
Art Vilnius 2020, galerija Meno Niša
Art Market Budapest 2020, galerija Meno Niša
GRUPINĖS PARODOS
2003
„Kursiokų tapybos paroda“. Galerija AKADEMIJA. Vilnius.
2004
LDS tapybos paroda „Autoportretas“. Galerija ARKA. Vilnius.
2006
Paroda „Vilniaus tapyba: 2006“. Galerija ARKA. Vilnius.
2007
Plenero dalyvių paroda -„Mažosios Lietuvos beieškant“. ŠILUTĖS MUZIEJUS. Šilutė.
2007
Grupinė tapybos paroda „NATURA vs CULTURE“. Galerija ARKA. Vilnius.
2007
Paroda „Mokykla be stogo, jaunųjų menininkų simpoziumas- pleneras“. Skudutiškis.
2007
„Paskutinioji lietuvių dailės paroda“. ŠV. JONO GATVĖS GALERIJA. Vilnius.
2007
Plenero dalyvių paroda - „Trumpas vasaros laikas“. ŠV. JONO GATVĖS GALERIJA.
Vilnius.
2008
Skudutiškio simpoziumo darbų paroda. Muitinės mokymo centras. Vilnius.
2011
Apžvalginė tapybos paroda „Žvigsnis į save“. Galerija ARKA. Vilnius;
2011
VIII-oji Alytaus dailės ugdytojų kūrybos darbų paroda „O...“. ALYTAUS MIESTO
TEATRAS. Alytus.
2013
Tapybos paroda „Vaizdas gražus iš toli“ (Kunigunda Dineikaitė, Martinas Jankus, Linas
Julijonas Jankus, Justinas Vaitiekūnas, Rimvydas Markeliūnas, Gustas Jagminas).
ANTANO MONČIO NAMAI - MUZIEJUS. Palanga.
2013
Tapybos miniatiūrų paroda „Meilė ir mirtis“. Galerija R&A. Vilnius.
2013
Vilniaus tapytojų metinė – apžvalginė paroda „ Skrydis“. Galerija ARKA. Vilnius.
2013
„XXI –ojo amžiaus anatomija“. Galerija ARKA. Vilnius
2013
„Alytaus dailės mokyklos visų laikų mokytojų ir mokinių paroda, skirta mokyklos 35
metų jubiliejui“. ALYTAUS MIESTO TEATRAS. Alytus.
2014
Vilniaus tapytojų metinė – apžvalginė paroda „ Skrydis“. VDA TELŠIŲ GALERIJA.
Telšiai.
2014
Metinė apžvalginė Vilniaus tapytojų paroda „Laisvės spalvos“. Galerija ARKA. Vilnius
2014
„Antano Gudaičio 110-ųjų gimimo metinių konkurso dalyvių atrankinė paroda“.
PYLIMO GALERIJA. Vilnius
2014
„Nemuno spalvos. Гродна - Druskininkai – Alytus“. ALYTAUS MIESTO TEATRAS
2015
„(Ne)priklausomybė, tapybos miniatiūrų paroda“. Galerija R&A. Vilnius.
2015
Metinė Vilniaus tapytojų paroda „AR(T)CHYVAS“. Galerija ARKA. Vilnius
2015
„Existentia Visi/1. Tapybos paroda”. Lietuvos medicinos biblioteka. Vilnius
2015
„DADA 99” tarptautinė konferencija ir paroda, skirta DADA 99 metų sukakčiai. Alytaus kraštotyros muziejus. Alytus
2015
„Juodas triukšmas. (Ne)meno paroda“. Alytaus kraštotyros muziejus. Alytus
2015
„Natiurmortas. Šiuolaikinis kontekstas ir tradicija“. Galerija ARKA. Vilnius
2016
Tapybos miniatiūrų paroda „Tikrovė ir sapnas“. Galerija RA. Vilnius
2016
Vilniaus tapytojų paroda „100% TAPYBOS“. Galerija ARKA. Vilnius
2017
Tapybos miniatūrų paroda „Diena — Naktis”. Galerija RA. Vilnius
2017
ALYTIŠKIAI AKADEMIJOJE
Alytaus menininkų kūrybos, saugomos Vilniaus dailės akademijos muziejaus rinkiniuose, paroda. Alytaus kraštotyros muziejus.
2017
LAUKINIS KULTŪRINIS AUGALAS. LDS Vilniaus tapytojų paroda. Trakų Vokės dvaro rūmai. Vilnius
2017
„Nemuno spalvos. Гродна - Druskininkai – Alytus“. Alytaus kraštotyros muziejus. Alytus
2018
„LIETUVOS DAILĖS AKIRAČIAI”. 100 — mečio LDS kolekcija. Panevėžio miesto dailės galerija.
2018
Tapybos miniatūrų paroda „Gyvenimo grožis”. RA galerija. Vilnius
2018
Tapybos maršrutizatoriai 2017. Technikos ir energetikos muziejus. Vilnius
2018
Praėjusio laiko tuštuma. Vilniaus rotušė
2018
„Nemuno spalvos. Ugnis. Гродна - Druskininkai – Alytus“. Alytaus kraštotyros muziejus. Alytus
2018
LDS 100-mečio kolekcija. Taraso Ševčenkos nacionalinis muziejus. Kijevas
2019
4-oji šiuolaikinės dailės kvadrienalė „Q19: Memorabilia. Įrašyti į atmintį“ . Galerija MENO PARKAS. Kaunas.
2019
Tapybos miniatūrų paroda „Lėlė“. Galerija RA. Vilnius
2019
Faximilinis Dievas. Galerija ARKA. Vilnius
2019
Gupinė autoportreto paroda „Matomas-nematomas aš arba po 20 metų“. Trakų Vokės dvaro sodyba. Vilnius
2019
Baltas Vėjas. 2008-2019 menų stovyklų Balninkuose paroda. Kauno kolegijos Justino Vienožinskio menų akademijos galerija PELĖDŲ KALNAS. Kaunas
2019
Grupinė piešinių paroda „Back to the Future“. Galerija MENO NIŠA. Vilnius
2020
GISA Tapyba (Gustas Jagminas, Ina Budrytė, Sigita Maslauskaitė, Aistė Bugailiškytė). Ukmergės kultūros centras. Ukmergė
2020
GISA Tapyba (Gustas Jagminas, Ina Budrytė, Sigita Maslauskaitė, Aistė Bugailiškytė). Anykščių menų centras. Anykščiai
2020
„Salve, Vilnius“. Trakų Vokės dvaro sodyba. Vilnius
2020
„Miesto laikrodis“. Molėtų dailės galerija. Molėtai
2020 Grupinė tapybos paroda „Turbulencija“. Meno galerija Fojė. Trakai
SIMPOZIUMAI / PLENERAI
2006
Tapybos pleneras „MAŽOSIOS LIETUVOS BEIEŠKANT“. Šilutė;
2006
Piešinio mini pleneras „B&K ir kiti”. Butrimonys, Alytaus r.
2007
Tapybos pleneras/simpoziumas “SKUDUTIŠKIS”. Skudutiškis, Molėtų r.
2013
VI Tapybos stovykla Balninkuose „Švytėjimas ir dūmas“( 2013-07-15 / 28). Balninkų
stiklo muziejus. Balninkai, Molėtų r.
2014
Piešinio pleneras „Savam kaily. Sprogimas“ (2014 04 28 / 05 09). Organizuoja M-pjūvis.
Vilnius.
2014
VII Tapybos stovykla Balninkuose “Baltas vėjas” (2014 -07-15 / 28). Balninkų stiklo
muziejus. Balninkai, Molėtų r.
2015
Piešinio pleneras „Savam kaily. Sprogimas“ (2015 02 28 / 03 28). M-pjūvis. Vilnius.
VIII Tapybos stovykla Balninkuose “Aš matau tave” (2015 -07-03 / 12). Balninkų stiklo muziejus. Balninkai, Molėtų r.
2016
IX Tapybos stovykla Balninkuose „9 banga” (2016 -07-11 / 24). Balninkų stiklo muziejus. Balninkai, Molėtų r.
2017
X Tapybos stovykla Balninkuose „Veidrodis” (2017-07-10 / 22). Balninkų stiklo muziejus. Balninkai, Molėtų r.
2018
XI Tapybos stovykla Balninkuose „Sparnai” (2018-07-09 / 21). Balninkų stiklo muziejus. Balninkai, Molėtų r.
2019
XII Tapybos stovykla Balninkuose „Baltas vėjas” (2019-07-09 / 21). Balninkų stiklo muziejus. Balninkai, Molėtų r.
2020
VIII Tarptautinis tapybos pleneras „Pelėdų kalno paslaptys“ (2020-07-20 / 30). Kauno kolegijos Menų akademija. Kaunas
2020
XIV Tapybos stovykla Balninkuose „Baltas vėjas. Kaukė” (2020-10-17 / 24). Balninkų stiklo muziejus. Balninkai, Molėtų r.
PROJEKTAI / RENGINIAI / SAVANORYSTĖ
2016
Savanorystės projektas „Apie 12“, su priklausomų žmonių bendruomene „Aš esu“. Vilnius
2017
#Kartu Su Menu
2017
#Tapybos Maršrutizatoriai
2020
Aukcionas „Jaunimo linijai“ paremti
2020
#Menas be stogo
2020
Projektas ’Gallery that don’t exist’ / "Галерэі якіх няма". Virtuali personalinė paroda. Gardinas, Baltarusija.
Bio | En
Gustas Jagminas is a graduate from the Vilnius Academy of Arts with a degree in painting. Gustas is a skilful
colourist, preferring to paint in heightened hues, high contrast, making good use of structure and figurativity. He draws inspiration from nature, his own experiences and close observations. He does not seek cheap commercialism. He knows how to analyse, deconstruct and reconstruct nature. Critics prise Gustas’ oeuvre for purity and his masterly use of colour. In his works, Gustas delves into the nature of painting
itself, deconstructing natural landscapes into abstractions of colour, yet leaving them patently recognisable.
Although the titles of his paintings may sound somewhat decadent, with a hint of Romanticism, they
are highly relevant in subject matter and can be quite ironic. Gustas Jagminas’ works have been presented in
art fairs ArtVilnius’17, Positions Berlin 2017, YIA Paris
#11 (2017). Gustas Jagminas is a notable presence in Lithuanian art, organising solo exhibitions and taking part in group shows. He has been working with the Vilnius-based gallery Meno Niša since 2016 and has presented two solo exhibitions, “Landscape with a Galosh. Paintings” (2016) and “The Deluge. Stansię!”(2017).
Dr. Viktoras Liutkus, art critic:
Painting can be (and often is) one of the ways for the artist to identify himself with the nature, vanishing,
flood, apocalypse, agony, eternity, sacrifice, travelling, poetry, heroism, fear, and other similar conditions or
situations. Painting then assumes the task that can no longer be regarded as a concrete visual reconstruction of reality, but is in one way or another related to the inner feelings of the author himself, the spiritual traces of his artistic and life experience. It then transforms into a fantasy, a vision, a sensation, an area of inner vision, a pictorial visualisation of a dream or just an idea. The most important thing is that it necessarily creates a layer of existence that is inseparable from a secret, a riddle or a vision, and imparts the qualities of “reality that has never existed before”, of discovery, to the image.
Where his early works, created right after the graduation, featured strong attachment to the visual parameters of location and time, later paintings of Gustas Jagminas already reveal the poetic and existential
nature of the author who, by the way, is pretty good with writing. His recent works are probably the pictorial
depiction of his spiritual visions or of the ideas that awakened them. Sometimes they send us a sensation of
a genuinely human existence: the small figures painted in empty spaces seem to be in search of “lost time”
and place. Barely marked, they are like souls lost in the brume, with no direction, and doomed to wandering.
The fate of the unnecessary man, the “outsider” (if we rely upon Albert Camus) is rotating around randomness and regularity, and there is no ultimate meaning in the world. What then has a meaning and value? These are our own choices [and those of the artist) and the opportunity
to choose. The existential dimension in Gustas’ paintings is even more enhanced by the colours of the
paintings, tangles of brushstrokes, or textural mirages sliding over the canvas. The pictorial existence of
Gustas Jagminas is implicative of the mentioned opportunity to choose: he depicts human figures in “cosmic”
landscapes producing a sign of survival: the wandering souls cast shadows (which means the light of hope?); a lighter coloured buoy is left between the dark horizontal “night” streaks. This is a territory where his pictorial vision seems to attach to the anchor of life and hence does not head towards a total destruction. When writing that “the consciousness of a vulnerable, unsafe and emotionally unstable person frequently evokes the dizziness of disaster” in one of the annotations of his solo exhibitions, the painter probably had in stock the chance for liberation from it, too. Otherwise, how to return to lost time?
CV
GUSTAS JAGMINAS (b. 1979)
Lives and works in Vilnius, Lithuania
EDUCATION
2010 MA in Painting, Vilnius Academy of Arts
2003 BA in Painting, Vilnius Academy of Arts
Member of the Lithuanian Artists’
Association (LAA) since 2015
SOLO EXHIBITIONS
2014 Idlings. Paintings, Drawings. Gallery
Aidas, Vilnius, Lithuania
2016 Landscape with a Galosh. Paintings.
Gallery Meno Niša, Vilnius, Lithuania
2017 The Deluge. Stansię! Gallery Meno
Niša, Vilnius, Lithuania
ART FAIRS
Of Meno Niša display at:
Positions Berlin 2017 (Berlin, Germany)
YIA Paris #11 (Paris, France)
ArtVilnius’17 (Vilnius, Lithuania)
ArtVilnius’18 (Vilnius, Lithuania)
Positions Berlin 2018 (Berlin, Germany)
GROUP EXHIBITIONS
2004 LAA exhibition Self-portrait. Gallery
Arka, Vilnius
2006 Vilnius Painting: 2006. Gallery Arka,
Vilnius
2007 NATURA vs CULTURE. Gallery Arka,
Vilnius
2007 The Last Lithuanian Painting Exhibition.
St. John Street Gallery, Vilnius
2007 Plein air painters’ exhibition Short
Summertime. St. John Street Gallery,
Vilnius
2011 Overview exhibition Glance onto
Oneself. Gallery Arka, Vilnius
2013 Beautiful View from Afar. Antanas
Mončys House-Museum, Palanga
2013 Miniature exhibition Love and Death.
Gallery R&A, Vilnius
2013 Vilnius painters’ annual overview
exhibition Flight. Gallery Arka, Vilnius
2013 Anatomy of the 21st Century. Gallery
Arka, Vilnius
2014 Vilnius painters’ annual overview
exhibition Flight. VAA Telšiai Gallery,
Telšiai
2014 Vilnius painters’ annual overview
exhibition Colours of Freedom.
Gallery Arka, Vilnius
2015 (In)dependence, Miniature Painting.
Gallery R&A, Vilnius
2015 Vilnius painters’ annual overview
exhibition AR(T)CHIVE. Gallery Arka,
Vilnius
2015 Still Life. Contemporary Context and
Tradition. Gallery Arka, Vilnius
2016 Miniature exhibition Reality and
Dream. Gallery R&A, Vilnius
2016 100% OF PAINTING. Gallery Arka,
Vilnius
2017 Miniature exhibition Day–Night.
Gallery R&A, Vilnius
2017 Wild Domestic Plant. Exhibition of
LDS Vilnius members. Trakų Vokė
Manor House, Vilnius
2017 Colours of the River Nemunas.
Гродна–Druskininkai–Alytus. Alytus
Ethnography Museum, Alytus